Ogrzewanie Autoterm 4D 24V można po prostu z czystym sumieniem utrzymać w ciągłej pracy. Zwłaszcza gdy temperatury otoczenia są wyjątkowo niskie lub ściany kampera/kabiny nie są dobrze zaizolowane, do ogrzania przestrzeni mieszkalnej potrzeba ogromnej ilości energii. Lepiej nie dopuścić do całkowitego wychłodzenia pomieszczenia i po prostu trzymać ogrzewanie na niskim poziomie. Zawsze możesz ją podkręcić - i powinieneś to robić od czasu do czasu, aby ogrzewanie się nie zabrudziło! W myśl zasady: przynajmniej co 1 - 2 tygodnie ustawiaj grzejnik na pełną moc na pół godziny! Ogrzewanie postojowe Autoterm 4D działa na paliwo, takie jak olej napędowy, a jego praca jest całkowicie automatyczna. Ogrzewanie posiada wbudowany silnik DC, który jest wykorzystywany do zapewnienia sprawnego rozruchu oraz oszczędnej pracy. Ogrzewanie jest także wyposażone w system kontroli paliwa, który umożliwia efektywne zarządzanie zużyciem paliwa i minimalizację kosztów eksploatacji. Oprócz samego ogrzewania, do systemu należy również panel sterowania, który pozwala na łatwe i intuicyjne zarządzanie ogrzewaniem postojowym. Autoterm jest od wielu lat sprawdzoną technologią i nawet pod dawną nazwą Planar 44D nie sposób było wyobrazić sobie bez niego samoobsługowych samochodów kempingowych.
Wytrzymały i łatwy w obsłudze
Ogrzewania o mocy 4 i 2 kW są niezwykle wytrzymałe i niezawodne. Co więcej, można je nawet bez większych problemów naprawić podczas podróży po świecie, gdyby faktycznie było to konieczne. Jeśli jednak zadbamy o to, by grzejnik nie sadził się, eksploatując go wyłącznie na najniższym ustawieniu, nie należy się tego spodziewać.
Panel sterowania (zestaw nie zawiera panelu sterowania)
Ogrzewania Autoterm mogą być sterowane przez różne panele sterujące. Przy zamówieniu proszę wybrać żądany panel sterowania. Długość kabla do jednostki sterującej w regularnym zakresie dostawy każdego ogrzewania wynosi 1,80m. Istnieją różne dłuższe kable połączeniowe lub przedłużacze. Można je zamówić opcjonalnie i znaleźć w naszej kategorii sklepowej akcesoria do ogrzewań postojowych.
PU-28: Autoterm umożliwia użytkownikowi łatwe sterowanie i kontrolowanie pracy ogrzewania postojowego, ustawienie czasu rozruchu oraz ustawienie temperatury powietrza w kabinie pojazdu. Panel PU-28 Autoterm wyposażony jest w ekran LCD, na którym wyświetlane są informacje o stanie pracy ogrzewania, ustawieniach czasowych oraz temperaturze. Panel posiada także funkcję automatycznego wyłączania ogrzewania w przypadku awarii systemu.
PU-5: Prosty panel sterujący ze sterowaniem obrotowym. Steruje on nagrzewnicą poprzez poziomy mocy. Można podłączyć czujnik temperatury (zamawiany oddzielnie), wtedy sterowanie poprzez temperaturę pomieszczenia jest możliwe za pomocą PU-5.
PU-27: Cyfrowy panel sterowania z wyświetlaczem OLED posiada zintegrowany czujnik temperatury (długość kabla 1,8 m), ale można również podłączyć zewnętrzny czujnik temperatury, jeśli panel sterowania jest zamontowany w nieodpowiednim miejscu (np. w szafie). Możliwe jest również sterowanie poprzez stały poziom mocy. Urządzenie posiada funkcję timera.
Comfort Control: Nowy, ulepszony panel sterowania dla ogrzewania postojowego Autoterm. Z trzema dowolnie regulowanymi zegarami na dowolny dzień tygodnia, rozszerzonymi trybami ogrzewania (w tym trybem termostatu), monitorowaniem napięcia i wieloma innymi funkcjami. Wielofunkcyjne pokrętło z przyjemną w dotyku gumową powłoką i wyświetlaczem OLED.Wygodne użytkowanie, elegancki wygląd.
Zestaw obejmuje
- Pompa paliwowa Autoterm "Extra Quiet
- Autoterm AIR 4D-24V Ogrzewanie postojowe powietrzne 4kW
- Przejście burtowe kątowe FI 24 mm
- Płyta montażowa płaska (2kW / 4kW)
- Tłumik wydechu ze stali nierdzewnej (17 x 9 x 5 cm)
- Gumowy uchwyt pompy dozującej
- Wiązka przewodów pompy dozującej
- Wiązka przewodów grzejnika
- Wąż powietrza dolotowego z wbudowanym tłumikiem
- Końcówka rury wydechowej + zacisk
- Rura wlotowa zbiornika
- 5,5 m przewód paliwowy
- Złącze przewodu paliwowego
- Rura wydechowa z blachy falistej o długości 1 m
- Śruby, nakrętki, zaciski, rury termokurczliwe, opaski zaciskowe
- Końcówka na wąż GZ 1/2 x 10mm
- Instrukcja obsługi
Trójnik do zasilania paliwem
Trójnik (8 x 8 x 5,3 mm), w przypadku gdy istnieje już ogrzewanie dodatkowe lub zapewnione jest prawidłowe funkcjonowanie zarówno ogrzewania, jak i pojazdu, jeżeli do zasilania paliwem poprzez trójnik wykorzystywany jest oryginalny układ paliwowy pojazdu.
Filtr paliwa
Filtr paliwa, aby nagrzewnica zawsze otrzymywała czyste paliwo. W przypadku paliwa pochodzącego z niejasnych krajów lub pojazdów z zardzewiałymi zbiornikami jest to ubezpieczenie na życie dla pompy paliwowej urządzenia grzewczego. Uwaga: Nie należy montować filtra poziomo, lecz pod lekkim kątem, tak aby pompa zawsze zasysała z napełnionej strony filtra!
Dystrybucja ciepłego powietrza
3 metry przewodu ciepłego powietrza o średnicy 90 mm i pasujący do niej trójnik Y (asymetryczny) oraz dwa wyloty obrotowe, o średnicy 90 mm.
Uwaga
W zakres dostawy wchodzi wąż paliwowy, z którym można połączyć przewody. Długość jest zazwyczaj wystarczająca (w razie potrzeby podziel kawałki).
AUTOTERM Air 4D | |
Charakterystyka techniczna | |
Napięcie | |
Czynnik grzewczy | |
Moc grzewcza | |
Objętość ogrzanego powietrza | |
Pobór energii | 57 W (12V) / 56 W (24V) | 10 W |
|
Maks. wysokość pracy (n.p.m) | 1600 m (standardowa jednostka sterująca) / 2500 m (sterująca na dużych wysokościach) |
|
Paliwo | |
Zużycie paliwa | |
Tryb sterowania | Ręczny, standardowy pilot, modem |
|
Kompatybilne panele sterowania | PU-5, PU-10, PU-22, PU-27 PU-28, Comfort Control |
|
Waga urządzenia | |
Waga zestawu | |
Wymiary urządzenia | |
Wymiary opakowania | |