Autoterm Air 2D Ogrzewanie postojowe na olej napędowy
Ogrzewanie postojowe producenta Autoterm, znane pod dawną nazwą Planar 2D, stało się niezbędne na wyposażeniu w kamperach, przyczepach kempingowych i pojazdach wyprawowych. Przeznaczone są do pracy w ciężkich warunkach i w trybie ciągłym, są szczególnie cenione za swoją niezawodność i bezpieczeństwo. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i mocy, a także dobrej możliwości regulacji w różnych trybach, nadają się one na pojazdy turystyczne zarówno na lądzie, jak i na wodzie. Wszystkie ogrzewania postojowe Autoterm są wyposażone w znak E. Oznacza to, że montaż ogrzewania postojowego nie wymaga żadnego zatwierdzenia ani dodatkowej rejestracji. Nadaje się do każdego rodzaju pojazdu. Autoterm Air 2D jest dostępny dla pojazdów z napięciem pokładowym 12 V, jak również dla pojazdów z napięciem 24 V. Wszystkie samochody turystyczne z ogrzewaniem postojowym z Autoterm Air są doskonale przystosowane do niskich temperatur. W przeszłości zmniejszone zaopatrzenie tlenu w powietrzu do spalania szybko prowadziło do osadzania się sadzy w komorze spalania. Tymczasem jednak ogrzewania postojowe od dawna wyposażone są w zestaw wysokościowy, który reguluje spalanie. W zależności od ciśnienia powietrza w otoczeniu nagrzewnica całkowicie niezależnie reguluje ilość wtryskiwanego paliwa w dół. Po naszych własnych udanych testach na wysokości 3440 m na lodowcu Pitztal w Austrii, zestawy wysokościowe weszły do produkcji seryjnej. Nawet na tak ekstremalnej wysokości zestaw wysokościowy Air 2D spisał się świetnie. Możesz więc być pewien, że Twoje ogrzewanie postojowe nie zawiedzie Cię, nawet w najtrudniejszych warunkach.
Zauważ jednak
Mimo zestawu wysokościowego, uruchomienie ogrzewania postojowego na olej napędowy (podobnie jak silnika wysokoprężnego w samochodzie) jest kompromisem technicznym. W dłuższym okresie czasu trzeba zadbać o to, by komora spalania zrobiła się naprawdę gorąca i dzięki temu można ją swobodnie spalić. W przeciwnym razie nie da się uniknąć sadzenia nawet przy użyciu zestawu wysokościowego.
Wszystko co jest potrzebne do instalacji ogrzewania postojowego Autoterm 2D
- Pompa paliwowa Autoterm "Extra Quiet
- Tłumik wydechu (17 x 9 x 5 cm)
- Gumowy uchwyt pompy dozującej
- Wiązka przewodów pompy dozującej
- Wiązka przewodów grzejnika
- Przewód powietrza dolotowego z wbudowanym tłumikiem
- Przewód chroniący przed ciepłem
- Końcówka rury wydechowej + zacisk
- Rura wlotowa zbiornika
- 5,5 m przewód paliwowy
- Złącze przewodu paliwowego
- Rura wydechowa z blachy falistej 1m
- Śruby,nakrętki, zaciski, rury termokurczliwe
- opaski kablowe
- Instrukcja obsługi
Uwaga
Przewód paliwowy znajdujący się w zestawie jest zazwyczaj wystarczający. Jeżeli przewód okażę się zbyt krótki możesz zamówić go na metry.
Zbiorniki paliwa
Dostępne są w przypadku zasilania paliwem, które nie jest pobierane ze zbiornika pojazdu (np. w łodziach). W przypadku pojazdów drogowych należy bezwzględnie przestrzegać przepisów dotyczących zbiorników dodatkowych! Instalacja może być przeprowadzona przez laika. Dlatego nie są Państwo zobowiązani do zlecania montażu ogrzewania postojowego w warsztacie. Niemniej jednak montaż musi być przeprowadzony dokładnie według instrukcji montażu producenta.
Autoterm Air 2D czy 4D dla podwójnej wydajności?
Przedstawiamy Państwu urządzenie Autoterm Air 2D o mocy grzewczej 2 kW. Autoterm Air dostępny jest również w wersji 4D o mocy grzewczej 4 kW w wersji 12V lub 24V. To, który rodzaj ogrzewania postojowego jest dla Ciebie odpowiedni, zależy od Twoich nawyków podróżniczych, celów i izolacji Twojego pojazdu. Ogrzewanie postojowe 4 kW szybko zamienia mniejsze kampery w saunę, nawet na najniższym ustawieniu, a podczas ogrzewania trzeba otwierać okno. Jest to nie tylko zupełnie niepotrzebne, ale także powoduje szybsze osadzanie się sadzy w Twoim systemie grzewczym (patrz temat powyżej). W razie wątpliwości wybierz mniejsze ogrzewanie i pozwól mu pracować na wyższym poziomie, zamiast zawsze uruchamiać większe ogrzewanie na niższych ustawieniach.
AUTOTERM Air 2D | |
Charakterystyka techniczna | |
Napięcie | |
Czynnik grzewczy | |
Moc grzewcza | |
Objętość ogrzanego powietrza | |
Pobór energii | |
Maks. wysokość pracy (n.p.m) | 1600 m (standardowa jednostka sterująca) / 2500 m (sterująca na dużych wysokościach) |
|
Paliwo | |
Zużycie paliwa | |
Tryb sterowania | Ręczny, standardowy pilot, modem |
|
Kompatybilne panele sterowania | PU-5, PU-10, PU-22, PU-27, Pu-28 Comfort Control |
|
Waga urządzenia | |
Waga zestawu | |
Wymiary urządzenia | |
Wymiary opakowania | |